#

Kako napisati pravila in pogoje sodelovanja v nagradnih igrah

Potem, ko smo določili, kaj je cilj naše nagradne igre, kako bomo izbrali nagrajence in kakšna bo nagrada, se lotimo pisanja pravil in pogojev sodelovanja.

#


Slovenska zakonodaja posebej ne določa, da moramo organizatorji nagradnih iger pripraviti pravila in pogoje sodelovanja, a so ta vseeno zelo koristna. Z njimi že vnaprej določimo pravila in izjeme ter preprečimo morebitne spore s sodelujočimi.


Smiselne točke v pravilih so:

  • Organizator nagradne igre
  • Namen nagradne igre
  • Kdo lahko sodeluje v nagradni igri
  • Način sodelovanja v nagradni igri
  • Čas in območje izvajanja nagradne igre
  • Vrsta in vrednost nagrad
  • Kriterij in načini podeljevanja nagrade
  • Obdavčitev nagrad (če so vredne več kot 42 eur)
  • Kriteriji izključitve iz nagradne igre
  • Avtorske pravice
  • Omejitev odgovornosti
  • Varovanje osebnih podatkov
  • Pravica organizatorja do spremembe pravil


Glede na izkušnje sta med pravili in pogoji posebej pomembni dve določili.

  1. Prvo pomembno določilo je »Kriterij in načini podeljevanja nagrad«. Tukaj je smiselno zapisati, da organizator lahko v primeru suma na goljufijo nagrado podeli drugemu sodelujočemu. In to brez obveznosti, da mora tistemu, ki ga sumi goljufije, goljufijo zares dokazati. Drugo določilo, ki je več kot dobrodošlo, je »Pravica organizatorja do spremembe pravil«, ki organizatorju dovoljuje, da po potrebi spremeni pravila in pogoje nagradne igre. S tem se prav tako ognemo marsikateremu prihodnjemu zapletu ali prepiru. Seveda pa mora biti nagradna igra tudi z naše strani organizirana pravično in korektno. Pred leti smo za naročnika izvajali natečaj, kjer so izbiro zmagovalca določali glasovi (všečki) sledilcev in glasovi žirije. Do predvečera so imeli trije finalisti po 10.500, 11.000 in 12.000 všečkov, ki so med trajanjem nagradne igre sorazmerno naraščali. V noči na dan žrebanja so všečki prvo- in drugouvrščenega narasli za približno 300, všečki tretjeuvrščenega pa kar za 8.000. Na podlagi tega izjemnega poskoka smo sklepali, da je bilo posredi nečedno dejanje in nagrado podelili drugouvrščenemu.
  2. Drugo določilo, ki je več kot dobrodošlo, je »Pravica organizatorja do spremembe pravil«, ki organizatorju dovoljuje, da po potrebi spremeni pravila in pogoje nagradne igre. S tem se prav tako ognemo marsikateremu prihodnjemu zapletu ali prepiru. Seveda pa mora biti nagradna igra tudi z naše strani organizirana pravično in korektno.  

Pravica do spremembe pravil vam bo prišla prav, če boste morali zaradi nepredvidenih zunanjih dejavnikov spremeniti nabor nagrad, datum žrebanja, sestavo komisije in podobno. 


Natečaj ali nagradna igra

V Sloveniji predpisi ne razlikujejo med nagradno igro in nagradnim natečajem. Razlika po vsebini med nagradno igro in natečajem je v tem, da gre pri nagradni igri praviloma za žrebanje nagrajencev, pri nagradnem natečaju pa nagrado podelimo na podlagi kreativnosti, všečnosti, kar pomeni, da moramo pred tem izbrati komisijo, ki bo o tem odločala.
 

Smiselno je, da v komisijo vključimo strokovnjake s področja, na katerem tekmujejo sodelujoči. Če imajo ti strokovnjaki še vpliv na družbenih omrežjih in nam tako pomagajo širiti vest o nagradnem natečaju, še toliko bolje.


Če želite, da ima vaša nagradna igra velik doseg, v izbor zmagovalca natečaja vključite še publiko. Najboljša taktika je, da ima strokovna komisija 60 % glasov, na ta način preprečite, da bi zmagala vsebina, ki ni v skladu z vrednotami vaše znamke. 40 % glasov pa ponudite publiki. Zaradi glasovanja publike se bodo tudi sami udeleženci natečaja potrudili in k glasovanju povabili svoje prijatelje in znance in tako povečali doseg.

 


Če pa boste nagradne igre in natečaje izvajali v sosednjih državah, na primer na Hrvaškem ali v Srbiji, morate upoštevati njihovo zakonodajo.

Kako je v Srbiji

V Srbiji nagradna igra predstavlja igre na srečo, ki jih ureja Zakon o igrama na sreću in ki jih lahko izvaja samo gospodarska družba s sedežem v Republiki Srbiji. Nasprotno pa nagradni natečaj ne spada med igre na srečo in ga lahko izvede vsako podjetje. Razlika med obema je v tem, da pri nagradnem natečaju izbira ni pogojena s srečo oziroma naključjem, ampak s komisijo, ki po določenih kriterijih izbere nagrajence natečaja. Za »nagradni konkurs« v Srbiji tako niste dolžni upoštevati omejitev, ki veljajo za nagradne igre. 

Hrvaška: nagradna igra ali natečj

Tudi Hrvaška nagradne igre šteje za zvrst iger na srečo, ki jih je treba prijaviti pri njihovem ministrstvu za finance, 5 % nagradnega fonda pa je treba obvezno plačati njihovemu Rdečemu križu. Podobno kot v Srbiji tudi na Hrvaškem nagradni natečaj ne spada med igre na srečo, ker nagrajenci ne bodo naključno izbrani (po elementu sreče), ampak jih bo izbrala komisija glede na njihovo znanje oziroma izdelek, ki so ga naredili in poslali. Za »nagradni natječaj« na Hrvaškem tako ne potrebujete nobene prijave oziroma pridobivanja soglasja in preostalega, kar je potrebno za igre na srečo.  

Preberite še:

  • Upravljanje družbenih omrežij
  • Vsebinski marketing
  • Strategija pojavljanja na družbenih omrežjih
  • Zbiranje kontaktov

Preberite tudi

Povežite se s svojimi strankami
Kontaktirajte nas