#

Kako organizirati učinkovito nagradno igro

Nagradne igre so ena najpogostejših komunikacijskih taktik na spletu in izven že kar nekaj let. Kljub temu redno videvamo take, za katere se vnaprej ve, da ne bodo prinesle pravih rezultatov, ker bodisi nagovarjajo napačno ciljno skupino, bodo pritegnile samo lovce na nagrade, od sodelujočih zahtevajo preveč ali celo premalo, podeljujejo napačne nagrade ali pa kršijo pravila Facebooka in Instagrama ali celo slovenske zakone.
#


Da se izognemo omenjenim pastem, si je pred snovanjem nagradne igre treba odgovoriti na nekaj vprašanj.

  1. Kaj je cilj naše nagradne igre?
  2. Kako bomo izbrali nagrajenca?
  3. Kaj storiti z lovci na nagrade?
  4. Kakšne nagrade izbrati?
  5. Kako napisati pravila in pogoje sodelovanja?


Kaj je cilj naše nagradne igre

Nagradnih iger se največkrat lotevamo z enim od naslednjih ciljev:

  • večanje vpletanja sledilcev na družbenih omrežjih, 
  • pridobivanje e-naslovov, 
  • vzorčenje, 
  • ozaveščanje o izdelkih. 


Cilj naprej določa tudi sam potek nagradne igre, način sodelovanja, postopek izbora nagrajencev in zvrst nagrad. Pa si poglejmo, kako. 

Vpletanje sledilcev na družbenih omrežjih

Besedna zveza »visok engagement« zagotovo spada med najljubše izraze vsakega upravljavca družbenih omrežij. Verjetno se uvršča še pred ljubezen, mama in podobne. Vemo pa, da je za njeno pogosto in upravičeno izrekanje v družbena omrežja treba občasno doliti kak stimulans. In pravilno zastavljene nagradne igre lahko delujejo zelo poživljajoče.

Pomagajo nam pri povečevanju komentarjev, deljenj, sledilcev, všečkov, vse skupaj pa pripomore, da algoritmi delajo v naš prid in nas tudi kasneje bolj intenzivno prikazujejo sledilcem. 

Nagradna igra naj bo le češnja na torti


Če želimo redno vpletanje svojih sledilcev na družbenih omrežjih, je bolj smiselna izvedba več rednih nagradnih iger kot ene velike na leto. Nagradne igre naj bodo vedno le dodaten stimulans za vpletanje in ne glavni razlog. Glavni razlog za vpletanje sledilcev v naše objave mora biti dobra vsebina, ki sledilcem koristi, jih zabava, izobražuje. Nagradna igra pa je potem občasno še kot češnja na torti. 


Pozor! Uporabniki smo leni!

Pri organizaciji nagradne igre na družbenih omrežjih je treba upoštevati redno spremljevalko njihovih uporabnikov – lenobo. Ne glede na to, kako odlična in privlačna je vaša nagradna igra, sledilci za sodelovanje zelo verjetno ne bomo pripravljeni narediti kaj dosti več kot napisati komentar. Iphone, pot okrog sveta ali kak avto so sicer odlični v boju proti tej lenobi. Če pa je vaša nagrada vredna manj, od sledilcev ne pričakujte preveč. Časi, ko smo od sledilcev lahko zahtevali obisk petih podstrani, treh posnetkov zaslona ali peko gibanice, so žal že 10 let za nami.

Če torej želite povečati vpletanje, od sledilcev ne zahtevajte več, kot je preprost komentar. 


Pozor: sodelovanje v nagradni igri je prepovedano pogojevati z deljenjem objave ali označevanjem prijateljev v komentarju.

Kdo vse je delil vašo objavo, se namreč zaradi različnih stopenj zasebnosti ne da preveriti. S pozivanjem, da v komentarju označijo prijatelja, pa pozivate, da se v nagradno igro vpleta tretje osebe, ne da bi te s tem soglašale.


Sodelujoče seveda lahko prijazno povabite, naj vsebino delijo še z drugimi ali pa zanjo povedo svojim prijateljem. Ne smete pa s tem pogojevati sodelovanja. 

Pridobivanje e-naslovov 

Nagradne igre za pridobivanje e-naslovov se največkrat izvajajo na spletnih straneh. Cilj organizatorja nagradne igre je pridobiti čim več e-naslovov, cilj sodelujočih pa seveda prejem nagrade.

Ker je tukaj zahtevana vpletenost sledilca že bistveno večja – obiskati mora spletno mesto, se prebiti čez nagradno igro in nam zaupati svoj e-naslov –, je dobrodošlo, če so nagrade vredne več. Z »vredne več« mislimo 100 eur ali višje.

Medtem ko uporabnik na družbenih omrežjih sodeluje le s komentiranjem, so tu možnosti bolj raznovrstne. Nagradno igro si zamislimo in jo sprogramiramo, kakor hočemo, saj nimamo omejitev, ki nam jih narekuje družbeno omrežje. Pa vendar tudi tu velja, da od uporabnika ne smemo zahtevati preveč! Več kot bomo zahtevali, večja bo verjetnost, da bomo uporabnike odvrnili od sodelovanja. Razen seveda, če podarjamo Teslo ali pot okoli sveta. Ampak, kdaj ste nazadnje videli tako nagradno igro?


Najpogostejši načini sodelovanja so:

  • Nagradni kviz – ta naj bo nujno oblikovan tako, da se sodelujoči med reševanjem pobliže spozna z našimi izdelki, storitvami.
  • Prispevanje določene vsebine, ki je lahko v obliki besedila, slike ali videa.
  • Glasovanje za določeno vsebino. To vsebino lahko prispevajo preostali sodelujoči in sledilci, vplivneži ali sam organizator.  
  • Preprost vpis e-naslova.  


Glede na to, da nagradna igra poteka na spletnem mestu, za večji doseg potrebujemo še promocijo zanjo. Ta je lahko v obliki spletnih oglasov ali podpore vplivnežev.

Kaj je največja napaka, ki jo lahko naredimo v nagradnih igrah, za pridobivanje e-naslovov?

To, da vložimo več tisoč evrov v njeno organizacijo, a smo brez načrta, kako bomo te e-naslove uporabili.  

Vzorčenje

Za to obliko promocije je značilno, da nagrado dobijo vsi sodelujoči, zato izraz nagradna igra niti ni najbolj primeren. Zaradi visokih stroškov vseh nagrad in stroškov pošiljanja so tovrstne akcije redke. Običajno se izvajajo takrat, ko imamo cilj, da kar čim več potrošnikov preizkusi naš nov izdelek, kar istočasno sproži objave in debate na družbenih omrežjih ter izven njih. Sama že nekaj časa nisem ne izvajala ne zasledila podobne promocijske akcije. Zadnja, pri kateri sem sodelovala, se je izvajala pred približno 12 leti, ko se je naročnik odločil, da bo vsem, ki bodo na spletu oddali svoj elektronski in fizični naslov, na dom poslal svojo novo čokoladico. Odzivi sodelujočih so bili izjemni, rezultati akcije pa zelo sladki. Skupna investicija v akcijo je bila nižja od klasičnega zakupa, ki bi ga bilo potrebno izvesti za podobne rezultate.

Pri tej akciji je bilo zanimivo to, da je bila tržna vrednost nagrade nižja od enega evra. Uporabniki se torej za množično sodelovanje niso odločali zaradi vrednosti nagrade, ampak zaradi 100-odstotne verjetnosti dobitka in ker je nagrada preprosto prišla k njim domov. Nič ne presega udobja brezplačne dostave na dom – to se je v zadnjem letu in pol potrdilo že velikokrat. Če pa je zraven še brezplačen izdelek, še toliko bolj. 

Ozaveščanje o izdelkih

Ozaveščanje o lastnostih izdelkov ali predstavljanje širokega spektra izdelkov je večkrat sekundarni cilj pri nagradnih igrah, katerih primarni cilj je pridobivanje e-naslovov. Če se malo naslonimo na marketinško teorijo, lahko rečemo, da je to cilj, ki se uvršča v srednji del marketinškega lijaka. Tu nam ni več dovolj, da uporabniki in sodelujoči le vedo za nas in da vidijo naše osnovno sporočilo, slogan, ključno prednost ali kaj podobnega, ampak želimo, da se v naše izdelke, storitve poglobijo. Z nagradno igro jih želimo spodbuditi, da se sprehodijo čez naš širok spekter izdelkov, da se poučijo o njihovih lastnostih, prednostih in predvsem koristih, ki jih imajo ti zanje. 

Za to običajno ni dovolj le nagradna igra na družbenih omrežjih, ampak je treba ustvariti temu namenjeno spletno mesto s kvizi ali drugimi funkcionalnostmi, ki sodelujočega popeljejo skozi nabor naših izdelkov ali storitev.

Ker je zahtevana količina časa, motivacije in vpletenosti za sodelujočega kar precejšnja, je nujno, da je vrednost nagrade dovolj visoka, da se uporabniku zdi vredno sodelovati.


Preberite še:

  • Upravljanje družbenih omrežij
  • Vsebinski marketing
  • Strategija pojavljanja na družbenih omrežjih
  • Zbiranje kontaktov

Preberite tudi

Povežite se s svojimi strankami
Kontaktirajte nas