#

Se hočete približati mladim? Naštudirajte TikTok!

TikTok je aplikacija, ki je v zadnjem letu obnorela otroke in najstnike po vsem svetu. Tudi v Sloveniji. Ima več mesečnih uporabnikov kot Twitter, Snapchat, LinkedIn in številne druge. V prvem četrtletju 2018 pa je bila sploh najbolj downloadana iOS aplikacija v Ameriki. Mladina, predvsem osnovnošolci in srednješolci, jo obožujejo, starši pa po večini niti ne vedo zanjo.
#


Kaj je TikTok?

TikTok je (še ena?) aplikacija, s katero uporabniki snemajo in objavljajo kratke, 15-sekundne videe. Na njih je največ petja, plesa, heca, neskončno načinov preganjanja mladostnega dolgčasa in kreativnost, ki se največkrat rodi prav iz slednjega. Najbolj priljubljena je med mladimi, mlajšimi milenijci in generacijo Z. 

Prižig lučk v Ljubljani, objavljen na TikToku.

Kaj pa v Sloveniji?

Podatkov, koliko uporabnikov ima TikTok v Sloveniji, nisem našla. Od 12 osnovnošolcev v moji neposredni bližini aplikacijo poznajo prav vsi, osem pa jih jo redno uporablja. Starejši štirje imajo ustvarjene svoje profile, mlajši niso registrirani, ampak vsebine le gledajo.

Lani Pregelj na TikToku sledi več kot 11.000 uporabnikov.

4 najbolj priljubljene funkcionalnosti

Na TikToku lahko videe, podobno kot na Snapchatu, opremite z različnimi filtri, stickerji in efekti, videe drugih uporabnikov pa lahko delite, komentirate in všečkate. 

Dodajanja glasbe in lip-sync

Največja posebnost TikToka je glasba. Vse videe lahko opremite z različno glasbo, tudi največjim hiti, ki jih izberete iz bogatega nabora glasbe in govornih posnetkov.

Med najbolj priljubljenimi videi so lip-syncing videi, kjer uporabniki odpirajo usta, plešejo ali igrajo na glasbo, efekte ali dialog, ki se predvajajo v ozadju.

Poleg klasične interakcije med uporabniki, ki jo poznamo z drugih platform (všečkanje in komentiranje), sta tukaj tudi možnost react in duet.

React

Reagirati na TikToku pomeni, da se posnamete, ko gledate izbran video, vaša reakcija pa se prikazuje v kvadratku v zgornjem levem kotu. Tako se na primer lahko vidi vaš začuden obraz, ko opazujete nove metode ličenja, ali pa strah, ko opazujete mularijo, ki skače s strehe, ali pa se smejete odbitemu mulcu, ki plava po cesti.

Uporabnica v levem zgornjem kotu je »reagirala« na video fanta, ki plava po cesti.

Duet

Da z nekim uporabnikom oziroma videom naredite duet, pomeni, da se originalni video, na katerega snemate duet, skrči na polovico ekrana, na drugi polovici pa vi snemate svojih 15 sekund. Nato iz obeh (originalnega na eni, dueta na drugi polovici) nastane nov video, ki ga lahko objavite.

Duet video.

Snemanje v več delih

15-sekundnega videa vam ni treba posneti v enem zamahu oziroma v enem kadru, ampak ga lahko zložite iz več posnetkov, ki jim dodajate različno glasbo in zvočne efekte, jih upočasnite, pohitrite … To najbolj kreativnim uporabnikom omogoča ustvarjanje pravih video mojstrovin.
TikTok tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=RRPjO_bcEGw&t=136s

Potencial za blagovne znamke

Prav funkcionalnosti react in duet se mi zdita najbolj potencialni za oglaševalske kampanje, saj od uporabnika zahtevata precej višji nivo angažiranosti, vpletenosti in predanosti, kot je pasiven lajk na ostalih portalih. Ideja na čisto prvo žogo: blagovna znamka bi na primer uporabnike lahko povabila, naj snemajo react ali duet videe na njihove videe.

Po resda ne preveč intenzivnem iskanju različnih blagovnih znamk na TikToku je bila moja bera zelo borna. Zdi se, da velike svetovne blagovne znamke svojih profilov na TikToku (še?) nimajo.
Vsa podjetja, ki so do sedaj na TikToku izvajala marketinške kampanje, so raje uporabila že uveljavljene TikTok influencerje z veliko bazo sledilcev.

Sodeč po članku je Guess prva firma, ki se je najmlajši ciljni publiki skušala približati s kampanjo na TikToku. Septembra 2018 so v sodelovanju z najbolj priljubljenimi TikTok influencerji izvedli kampanjo #InMyDenim, pri kateri so uporabnike pozivali, da objavljajo videe s tem ključnikom.

Novembra 2018 je Jimmy Fallon, voditelj Tonight Showa, štartal s #Tumbleweed izzivom, pri katerem je uporabnike pozval, naj posnamejo in objavijo videe, kjer se … valijo po tleh.
Več kot 800 uporabnikom se je ta ideja zdela tako super, da so se začeli valjati, pri tem početju pa jih je gledalo skoraj milijon uporabnikov TikToka.

Guess kampanja #InMyDenim

Poreklo in zgodovina

Za razliko od ostalih najbolj priljubljenih aplikacij TikTok ne prihaja z one strani Atlantika, ampak z druge strani Urala. Septembra 2016 jo je objavilo kitajsko podjetje ByteDance, ki ji je lani avgusta priključilo še aplikacijo Music.ly.

Aplikacije, ki ne bi bila primerna za posnetke muc, še niso naredili

Statistika

TikTok se je s 500 milijoni aktivnih uporabnikov v letu 2018 uvrstil na 9. mesto po številu aktivnih uporabnikov in za seboj pustil tudi Twitter, Linkedin, Snapchat in Pinterest. Na voljo je v 36 jezikih.

Vir: Statista


Na lestvici največkrat downloadanih aplikacij pa je pometel z vsemi starejšimi velikani.
Največkrat downloadane iOS aplikacije v letu 2018:

  • TikTok
  • YouTube
  • WhatsApp
  • Messenger
  • Instagram
  • Facebook
  • WeChat
  • QQ
  • iQiYi
  • Google Maps

TikTok vplivneži

Kot vsaka aplikacija je tudi TikTok rodil svoje influencerje. Med najbolj priljubljene spadajo:

  • Lisa and Lena (32 mio sledilcev)
  • Loren Gray (30 mio sledilcev)
  • Baby Ariel (29 mio sledilcev)
  • Kristen Hancher (21 mio sledilcev)
  • Cameron Dallas (18 mio sledilcev)
  • Gil Croes (16 mio sledilcev)
  • Savannah Soutas (14 mio sledilcev)
  • Liza Koshy (14 mio sledilcev)
  • Jayden Croes (14 mio sledilcev)
  • Mackenzie Ziegler (13 mio sledilcev)

Vir: https://www.youtube.com/watch?v=HWjaIBIc7Dc 

Facebook in TikTok

O priljubljenosti TikToka in predvsem o potencialu, ki tiči v njem, priča tudi dejstvo, da je Facebook pred enim mesecem lansiral aplikacijo Lasso, ki je TikToku čisto slučajno tako podobna, kot so Instagram stories čisto slučajno podobni Snapchatu.

Prihodnost

Čeprav je TikTok popularen tudi med slovensko mladino (vprašajte najbližjega osnovnošolca ali srednješolca) in čeprav je konec leta, vam ni treba na vrat a nos prerazporediti marketinškega budgeta za 2019 in najti enega mošnjička za TikTok.

Kljub trenutnemu uspehu ga lahko doleti klavrna usoda, kot se to zgodi številnim aplikacijam, ki so odvisne od nestalnih navad mlajše populacije. Lahko pa, da se to ne bo zgodilo. Zato se za zdaj splača biti na TikTok vsaj pozoren. Če ne zaradi drugega, mogoče zato, da najbližjemu mladiču v svoji bližini dokažete, da še niste za v staro šaro.

  • Vsebinski marketing
  • Upravljanje družbenih omrežij
  • Inovativna uporaba tehnologij
  • Strategija pojavljanja na družbenih omrežjih

Preberite tudi

Povežite se s svojimi strankami
Kontaktirajte nas