#

ZAPOSLITVENO OKNO

To je vhod, kjer moraš skočiti iz vrste, teči po ulici, splezati čez smetnjak, stokrat udariti po vratih, odpreti okno in se pritihotapiti skozi kuhinjo. Ampak vedno obstaja pot.
#


OKNO

Prvo vprašanje, ki si ga postavimo, ko se znajdemo pred nalogo, da trgu predstavimo neki izdelek ali storitev, je zmeraj enako: Kaj je izdelek? Recimo, da dobimo veliko podatkov, recimo, da slišimo kakšno zanimivo podrobnost. Prežimo na misel, ki bi vzbudila našo pozornost. S čim si lahko zasluži mesto v košarici želja? Govorili bomo v njegovem imenu, moramo vedeti, kaj je njegovo bistvo.

Vrtamo naprej.

Kaj je izdelek, se vprašamo znova. Recimo, da je okno. Videti je kot okno, deluje kot okno – ampak kaj je to okno? Ponovno dobimo veliko tehničnih podatkov, podrobnosti o materialu, vgradnji, okovju, izdelavi itd. – Že, že, vsako okno je iz nečesa narejeno, na tak ali drugačen način skonstruirano, tako ali drugače izdelano, ampak katera je tista njegova bistvena vrednost, vrtamo dalje. – Je zelo trpežno, kakovostno, tehnično dovršeno, se glasijo potrpežljivi odgovori … To okno je zanesljivo najboljše.

Nismo prepričani.

Najboljše je relativno, potrebe in zahteve so različne, okusi prav tako, ne živimo vsi v istih kategorijah dobrega, ne moremo govoriti o najboljšem. – Pozimi je toplo, poleti je hladno, to so veliki energetski prihranki. – Nismo prepričani. Tisti, ki nimajo dobrih oken, že guglajo nova okna, že računajo, nič novega jim ne bomo povedali. Tiste, ki imajo dobra okna, nočemo prepričevati, da njihova okna niso dovolj dobra. – To so varna okna, to so protihrupna okna, to so varčna okna, nas zmeraj bolj prepričujejo …

Zmeraj manj smo prepričani.

Nova okna morajo biti varna, protihrupna, varčna … To je funkcionalnost, to pričakuje vsakdo, ki danes kupuje okna, toda okno nam zagotovo pomeni še nekaj več. Okno bi lahko povedalo kaj bolj vznemirljivega o tem, kako živimo in kdo smo. Neko preprosto človeško bistvo se skriva v oknih. – To ni relevantno, slišimo, ukvarjate se z nebistvenimi vprašanji, oddaljujete se od bistva, pravijo. – Zdi se, da čisto drugače razumemo, o čem je treba govoriti.

Kaj je treba povedati?

Verjamemo, da okno pomeni mnogo več kot le kup tehničnih podatkov, finančnih ugodnosti, razlik v ceni … Okno lahko nagovarja vse; tiste, ki že imajo nova okna, tiste, ki jih kupujejo, in tiste, ki o njih še nikoli niso razmišljali. – Ne, ne, slišimo, mi bi samo radi prodali okna, čim več in čim prej. – Že, že, to vemo, to vedo vsi, ki jim bomo predstavili vaša okna, ampak zato še ne bomo rekli: Kupite okna! Povedati želimo nekaj več, nekaj dosti bolj vznemirljivega, zabavnega in preprostega.

Nekaj človeškega

Mi pa želimo povedati, da delamo dobra okna, pravijo, in da se jih splača kupiti. To je preprosto, kar se nas tiče, pravijo. – Ne, ne, to sploh ni tako enostavno, pravimo. Kupovanje sploh ni preprosta stvar, nasprotno, to je rezultat kompleksnih odločitev, racionalnih in čustvenih, to je zlitina potrebe in želje ter možnosti, ki ima pri vsakem človeku povsem drugačno formulo.

Kemija

Želimo najti pravi sprožilec, da bi prišlo do prave kemične reakcije, pravimo. – Aha, vas torej sploh ne zanimajo naša okna, slišimo preblisk z druge strani. Imamo polna skladišča oken, ki jih je treba prodati, toda vas to sploh ne zanima! – Ni res, mi želimo na vaša okna pogledati z drugega konca, pravimo. Nas zanima človek, ki stoji pred oknom. Kaj gleda? Okno? O čem razmišlja? O tesnjenju okenskega okvirja? O čem sanja? O skladiščih, polnih oken?

Prav imate.

Ne gre za okna. Človek, ki stoji pred oknom, ne gleda okna, gleda skozenj. Okno mu odpre pogled, sprosti njegove misli, skozi okno odjadra v svoje sanje. Okna verjetno sploh ne opazi, toda okno lahko opazuje njega. Okno ujame njegov odsev v svojem steklu, okno lahko bere njegove sanje. To nas zanima, o tem želimo govoriti. Jaz sem tvoje okno v svet, poglej skozme … Še zmeraj vrtamo dalje, iščemo nekaj preprostega, nekaj, v čemer se bo lahko vsakdo prepoznal. Gre za to, da se povežemo z izdelkom kot ljudje, ne zgolj kot kupci in prodajalci.

In to je šele prvo vprašanje.

Vsak nov produkt ali storitev nam ponuja priložnost, da na svet pogledamo skozi okno njegovega bistva. Če ga izluščimo, je pogled skozi njegovo okno lahko izviren in vznemirljiv. Njegovo sporočilo je novo okno v neki smisel, v neki občutek, v nekaj, kar smo že davno pozabili ali v nekaj, kar smo spregledali. Zato vsak dan potrebujemo nova okna. In zato je naše prvo vprašanje tudi naše bistveno vprašanje. Z odgovorom na to vprašanje z lahkoto odgovarjamo tudi na vsa naslednja vprašanja. Kako bomo to povedali, kako bomo to pokazali, kje je to treba povedati, koliko je o tem potrebno govoriti, kdaj je to smiselno povedati …


Bojan Jablanovec, Futura

Si opremljen z neustrašno kreativnostjo, s sabo pa nosiš še cel kup delavnosti in ambicij? Potem si prvi del svoje futuristične poti že naredil. Dokončaj svojo pot in svoj CV, če ga še nisi, in nam ga pošlji na zaposlitev@futura.si.

Preberite tudi

Povežite se s svojimi strankami
Kontaktirajte nas