#
Študija primera

Kaj smo se naučili po dobrem letu TikToka?

Kaj smo se naučili po dobrem letu TikToka?
Hiter odgovor na vprašanje bi bil, da skoraj nobena smernica, ki je bila na TikToku priljubljena še eno leto nazaj, danes ne deluje več.

TikTok ni več samo za Gen Z

Število uporabnikov TikToka je v prvem valu karantene astronomsko naraslo in zajelo vse starostne skupine. Razširila se je tudi sama vsebina. Uporabniki na TikToku ne iščejo le zabave. Iščejo tudi izobraževalne vsebine, navdih in občutek pripadnosti, zato je ključno, da znamo te »zahteve« prevesti v jezik znamke. Na McDonald'su nam uspeva, saj se lahko profil pohvali z najbolj gledanim slovenskim TikTok videom in 3. mestom na lestvici najuspešnejših slovenskih znamk na TikToku. Kako lahko uspe tudi vam?

@mcdonaldsslovenija

Odgovor: zato, da lažje zmiksamo tvoj izbran posip s sladoledom. 😋 Podpiši se v komentar, če si vedel/-a že prej. #mcdonaldsslovenija #fyp #tiktokslo

♬ original sound - McDonaldsSlovenija

Bodite na tekočem s trendi, a jih ne posnemajte.

Pomembno je, da ste v koraku s trendi. Da veste, katere so nove funkcije in tehnike snemanja in kateri izzivi so viralni. Še posebej pa je pomembno, da jih usvojite hitro, saj je življenjska doba določenih trendov običajno zelo kratka. Nekaj, kar je aktualno danes, je lahko jutri že izpeto. V lanskem letu so znamke sledile vsakemu viralnemu trendu in ga posnemale, v zadnjem času pa je v ospredje prišla predvsem avtentična vsebina. Še vedno je pomembno, da sledite trendom (saj so osnova za razumevanje TikToka), toda za vaše videe je ključno, da vključujejo tudi pristne vsebine, po katerih se vaša znamka ločuje od tisočerih drugih znamk na TikToku.

Izdelke vključujte organsko.

Promocija znamk na TikToku se močno razlikuje od promocije na drugih družbenih omrežjih. Predvsem zato, ker v Sloveniji trenutno še ni mogoče oglaševati, so organski TikTok videi edini medij, po katerem lahko predstavite sebe in svoje izdelke. Pomembno je, da izdelke ne vključujete na silo, ampak z njimi pripovedujete zgodbe. McDonald'sov video o McFlurryju, ki je med slovenskimi znamkami najbolj gledan TikTok (skoraj pol milijona ogledov), je gledalce popeljal v zakulisje izdelka. V videu je zaposlena pokazala, kakšno funkcijo imajo žlice McFlurry pri oblikovanju sladoleda. TikTok je v prvih mesecih prejel 39,3 tisoč všečkov, 477 komentarjev in 682 deljenj.

Ne ustvarjajte oglasov. Ustvarjajte TikToke.

Kot smo že spoznali v prejšnjem odstavku, TikTok ni kanal za prodajo novih izdelkov oziroma izdelkov, ki so v akciji. Beseda »akcija« je upravičljiva samo takrat, kadar v aplikaciji pritisnemo na gumb za snemanje! Cilj vaših videov naj je, da na avtentičen način zabavajo. Generacija Z, ki je najštevilnejša na TikToku, zelo hitro prepozna znamko, ki se jim »vsiljuje« s prodajnimi sporočili. Takšni TikToki imajo skoraj vedno obraten učinek na gledalca – preskočijo ga v manj kot 3 sekundah. Zato objavljajte TikToke, ki v prvi vrsti zabavajo, lahko pa tudi izobražujejo, informirajo, navdihujejo, motivirajo. Glavno je, da gledalcu ponudijo dodano vrednost.

Ponudite dodano vrednost.

V TikTokih ne pametujte. Namesto tega raje delite praktične nasvete, ki ljudem pomagajo, da se naučijo nekaj novega. Pri McDonald'su so se za izredno priljubljeno kategorijo videov izkazali mini triki, ki prikazujejo razne možnosti za pripravo novih jedi iz McDonald'sovih že obstoječih jedi. Zadnji tovrstni viralni TikTok je bil recept za »shakespresso«, v katerem smo pokazali, kako lahko iz kave espresso in vaniljevega šejka pripravimo odlično sladico. Po objavi videa je več uporabnikov (tako na TikToku kot tudi na Instagramu) objavilo videe, v katerih so poustvarili recept, iz McDonald'sa pa so nam celo sporočili, da so TikTok sladico nekateri gostje celo želeli naročiti na blagajnah.  

Vplivneži = odlični za viralnost

Sodelovanje z vplivneži je odlična priložnost, da TikTok postane viralen in doseže čim več ljudi. Pri tem pa je zelo pomembno, da dobro premislite, koga boste vzeli za svojo kampanjo. Med znanimi TikTokerji je treba poiskati tiste, ki najbolj ustrezajo vaši viziji oziroma sporočilu, ki ga želite približati ljudem. Skupaj z McDonald'som smo pred kratkim lansirali kampanjo Legende vedno zadenejo, v kateri so glavno vlogo imeli Žiga Kukovič - Kuxala, Robert Kladnik in Mitja Novak. Objavili smo serijo TikTokov, ki so skupno prejeli skoraj pol milijona ogledov.

Zaposleni = najboljši ambasadorji

Influencerji so odlični za dodatno promocijo, a na dolgi rok se znamki bolj obrestuje, če investira v nove ljudi in iz njih naredi »uradne« ambasadorje znamke. V McDonald'su smo to priložnost videli v zaposlenih. To so ljudje, ki najbolj poznajo znamko in lahko iz prve roke prikažejo njeno dinamiko. Zaposlenim gledalci zaradi njihove avtentičnosti najbolj verjamejo in zaupajo ter jih sčasoma začnejo povezovati z znamko.

In za konec … perfekcionizem odpade.

To seveda ne pomeni, da ste pri ustvarjanju površni, ampak da ni nič narobe, če vaši TikToki niso posneti s profesionalno kamero. Celo zaželeno je, da niso. Pri McDonald'su zato vse videe snemamo s telefonom, zaradi česar izpadejo bolj avtentično in pristno.


 

Nino Bavčar

Ustvarjalec kreativnih vsebin

Povežite se s svojimi strankami
Kontaktirajte nas