#

Ali se moramo v nagradnih igrah izogibati lovcev na nagrade? Ne nujno!

»Ogromno število sodelujočih« je refren, ki ga organizatorji spletnih nagradnih iger najraje slišijo. Potem, ko smo dorekli, kaj je cilj naše nagradne igre, to zasnujemo tako, da bo sodelovalo čim več kakovostnih uporabnikov. Odločiti se moramo tudi, kaj storiti z lovci na nagrade in kako bomo na koncu izbrali nagrajenca.

#


Kaj storiti z lovci na nagrade 

Lovci na nagrade so tisti uporabniki družbenih omrežij, ki serijsko sodelujejo v vseh možnih nagradnih igrah. Njihova motivacija ni posebna naklonjenost do naše znamke ali izdelka, ampak predvsem pridobivanje nagrad.

Na družbenih omrežjih jih prepoznamo po tem, da je njihov profil na Facebooku napolnjen z deljenjem nagradnih iger. Na Instagramu in pri igrah, kjer pridobivamo e-naslove, pa jih je žal težje prepoznati.

Na prvi pogled bi rekli, da so lovci na nagrade nekaj slabega, a to ni popolnoma res. Dovolimo si nekaj predsodkov in predvidimo, da so lovci na nagrade ljudje, ki imajo mogoče manj denarja in več časa. Kombinacija obojega jim daje motivacijo, da svoj čas namenjajo sodelovanju v nagradnih igrah. 

Izdelki višjega cenovnega razreda

Torej, če prodajamo izdelke/storitve višjega cenovnega razreda, kakršnih si lovci na nagrade sami ne bi nikoli kupili, si tovrstnih sodelujočih ne želimo. Ne nazadnje je cilj nagradne igre tudi to, da si sodelujoči izdelek, ki ga poklanjamo v nagradni igri, kasneje enkrat ali večkrat kupijo tudi sami.

V tem primeru je smiselno nagradno igro oblikovati tako, da se lovcem na nagrade izognemo. Lahko otežimo pogoje sodelovanje ali kaj drugega. Izogibanje lovcem na nagrade je včasih možno, vedno pa ne.

V neki nagradni igri, ki smo jo pred približno osmimi leti izvajali za proizvajalca tekaških copat višjega cenovnega razreda, smo se lovcem na nagrade skušali izogniti z bolj kompleksnimi pogoji za sodelovanje. Sodelujoči so morali pod naše Facebook objave pet zaporednih ponedeljkov opisovati svoje treninge preteklega tedna. Zaradi takega pogoja je bilo sodelujočih precej manj, a smo se izognili tipu sodelujočih, ki v komentar napišejo le »Sodelujem in delim«. 

Izdelki, ki jih kupujejo lovci na nagrade

Obstajajo pa seveda tudi primeri, ko so lovci na nagrade popolnoma dobrodošli. To velja takrat, ko prodajamo izdelke in storitve, ki si jih lovci na nagrade tudi sicer lahko privoščijo, in ko lovci na nagrade spadajo med ciljno publiko znamke. Preprosto: če obstaja možnost, da bo lovec na nagrado naš izdelek nekoč tudi kupil, je popolnoma prav, če sodeluje v naši nagradni igri.

Še več. Lovci na nagrade so v tem primeru celo zelo dobrodošli. Zakaj? Ker nam večajo angažiranost, s tem algoritmu sporočajo, da se na našem profilu dogaja nekaj zanimivega, in ta potem naše vsebine še bolj intenzivno ponuja in izpostavlja na platformi.

Hkrati je treba upoštevati, da so lovci na nagrade dobro organizirana spletna skupnost, ki hkrati sodeluje in se krega. Na Facebooku najdemo kar nekaj skupin, kjer se lovci na nagrade povezujejo in si izmenjujejo informacije o novih super nagradnih igrah. Novice o tistih z bogatimi nagradami zaokrožijo še toliko hitreje.

Lov na nagrade je lahko donosen hobi

Pred leti mi je pisala gospa, lovka na nagrade, ki je želela zatožiti svojega stanovskega kolega, in mi poslala cel seznam profilov, s katerimi je omenjeni gospod nastopal v nagradnih igrah. Mimogrede je nehote omenila, da ima sama samo tri profile manj. V tistem trenutku se je pohvalila s kar 25 profili.

V nekem drugem obdobju pa sem nagrado predala sodelujoči, ki mi je ponosno povedala, da si je današnji dan načrtovala prav posebej za to, da bo obiskala Ljubljano in od različnih podjetij prevzela vse nagrade, ki jih je v zadnjem mesecu dobila v različnih igrah. Dobila je plinski žar, sup, rolerje in bon za potovanje. Skupna tržna vrednost nagrad je presegala 1.000 eur. Tudi lovec na nagrade je očitno dobro plačano delo, če ga znaš pravilno opravljati. 

Kako izberemo nagrajenca 

Če je naš cilj čim večje vpletanje, je najbolj smiselno, da se nagrada podeli z žrebanjem in da je pogoj za sodelovanje objavljen v komentar. Karkoli drugega zmanjša verjetnost, da bo sodelujoči nagrajen, s čimer se zmanjša tudi njegova motivacija za sodelovanje in s tem rezultati naše nagradne igre. 


Manj primerni kriteriji nagrajevanja so: 

  • »Nagradili bomo prvih pet, ki bodo napisali odgovor.« Na ta način od sodelovanja lahko odvrnemo več 100 ali celo več 1000 drugih, ki bi tudi sodelovali, in potem, ko vidijo, da je zahtevano število komentarjev že napisano, v tem ne vidijo več smisla. 
  • »Žrebali bomo med vsemi, ki bodo napisali pravilen odgovor.« Naš cilj je čim večje število sodelujočih oziroma komentarjev in ne preverjanje znanja. Vemo, da se na družbenih omrežjih odgovori množično prepisujejo, zato je ta pogoj večkratno nesmiseln. 


Med boljše taktike izbiranja nagrajenca v nagradnih igrah spadajo naslednje:  

  • v žreb bodo vključeni vsi, ki komentirajo;
  • nagrado prejme zadnji komentar;
  • nagrado prejme komentar, ki ne bo imel nobenega všečka; 
  • najbolj kreativen komentar (tukaj sicer vstopamo že v olje natečaja);
  • nagrado prejme komentar z največ všečki.


Pri določanju kriterijev za izbiro nagrajenca moramo biti torej pozorni na to, da ne kršimo nobenih predpisov in da na sodelujoče deluje čim bolj motivacijsko. 

Preberite še:


  • Upravljanje družbenih omrežij
  • Vsebinski marketing
  • Strategija pojavljanja na družbenih omrežjih
  • Zbiranje kontaktov

Preberite tudi

Povežite se s svojimi strankami
Kontaktirajte nas